25 Şubat 2012 Cumartesi

Jöleli Tavuk Göğsü Tatlısı


Malzemeler:
1 lt süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
2 çorba kaşığı mısır nişastası
1 çorba kaşığı margarin
1 Paket vanilya
1 paket jöle

Hazırlanışı:
1 lt. sütün içine unu, şekeri ve nişastayı ekleyerek kısık ateşte pişirin. Kaynamaya başladıktan sonra ocağı kapatın ve içine 1 kaşık margarini 1 pk vanilyayı ekleyin. margarin eriyene kadar iyice karıştırın. Daha sonra bir tepsiye dökün. Oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabına alın ve soğumaya bırakın. jöleyi yapmaya, tavuk göğsünü dolaba koyduktan en az yarım saat sonra başlayın çünkü jöleyi tatlının üzerine dömeden tatlının iyice soğuması gerekiyor. Jöleyi öceden yaparsanız yaptığınız kapta donabilir. Jöleyi pekette yazdığı gibi yapın. Ben dr oetker muzlu jöle kullandım. 2,5 su bardağı kaynar suda erittim. Jöleyi yaptıktan sonra onuda soğuyana kadar dökmeyin. Kaşıkla sürekli karıştırarak soğuma işleminin hızlılaşmasını sağlayabilirsiniz. Jöle soğuduktan sonra dolaba koyduğunuz tatlıyı çıkartın üzerine istediğiniz meyveyi koyarak süsleyin (ben muzlu jöle kllandığım için muz koydum) Daha sonra soğuyan sıvı jöleyi tatlının üzerine dökün ve tekrar dolaba koyun. Jöle donduktan sonra tatlı yenmeye hazır demektir:) Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...